De algehele lichaams ontspannings-massage:

Deze bestaat uit een dynamischeintuïtieve en een polariteitsmassage:

Ik start met een dynamische massage , d.m.v. wiegen, rollen en rekken, welke het lichaam in beweging brengt. Daarna volgt de intuïtieve massage d.m.v. strijken, kneden en rollen. Als afsluiting gebruik ik een polariteits massage , om de energiestroom weer in balans te brengen:

  • Je wordt geheel toegedekt met handdoeken, op plaatsen waar niet gemasseerd wordt.
  • De ruimte is prettig verwarmd, er is rustgevende achtergrondmuziek, gedempt licht.
  • Ik geef de massage op een stevige massagetafel met hoofdsteun.
  • Eerst wordt je op een zachte manier strelend gemasseerd (effleurage) om je los te maken en vertrouwd te maken met de aanraking en te zorgen dat je tot rust komt.
  • Vervolgens wordt d.m.v. middelsterke druk, de doorbloeding gestimuleerd.
  • Hierna wordt d.m.v. sterke druk, het spier en vetweefsel losgemaakt.
  • Als afsluiting wordt de huid weer op een zachte manier los gestreken.

Zo wordt het gehele lichaam aangepakt:

Achterzijde: rug, nek/schouders, benen, en evt. billen ( dit moet je vooraf even aangeven als je dat wilt, want dat doe ik niet standaard,)

Voorzijde: hoofd, borst (de borsten worden afgedekt en niet gemasseerd), buik, armen en als afsluiting de voeten. Je kunt de massage natuurlijk ook zelf aanpassen.

Deze gehele behandeling duurt ongeveer 90 minuten, dit kan wat korter of langer zijn wat afhangt van je figuur en klachten.

Overige massage's:

1a Chakra ontspanningsmassage

  • als basis het zelfde als een gewone ontspanningsmassage, maar:
  • Aan het begin van de massage doen wij een ontspanningsoefening, waarbij je tegen over elkaar op de grond zit, en waarbij je op de ademhaling concenreerd, met de handen open en op elkaar om op elkaar af te stemmen.
  • Ik probeer de energiestroom door te laten stromen naar de 7e chakra(kruin), hetgeen een diepe ontspanning geeft!
  • Eventueel aanwezige blokkades probeer ik open te maken en door te laten stromen.
  • Bij deze massage kunnen eventueel emoties loskomen, hetgeen ik laat gebeuren, maar waar ik verder niets mee kan doen.
  • De duur is ook ca 90 minuten, de kosten €50,-
  • Bij deze massage is respect en vertrouwen erg belangrijk tussen de klant en masseur.

18 Anti-migraine masage:

Deelmassages

Een deel massage is zeker ook mogelijk: Als je last heeft van vermoeide spieren na b.v. sport of andere lichamelijke inspanning, kan een deel-massage van b.v. rug, benen, nek en schouders heel verlichtend zijn: de spier-spanning wordt verlicht en de doorbloeding wordt bevorderd.

De kosten hiervoor zijn afhankelijk van de duur van de massage. Je kunt dus ook zelf een deelmassage samenstellen qua inhoudt en duur.

Blessures en/of spier verrekkingen, spit etc. mag ik niet behandelen.

Deelmassage buik, borst:

Veel last van een opgeblazen gevoel in de buik? dit is een veelvoorkomende klacht bij vrouwen dat meerdere oorzaken kan hebben, een buikmassage is hiervoor erg prettig: ik masseer de gehele buik heel licht, dit leidt tot diepe ontspanning, het help het functioneren van het spijsverteringssysteem te verbeteren. Het stimuleert de voorwaartse beweging van de darminhoud en verbetert de orgaanfuncties door de doorbloeding te versterken. Door de opwarming van de weefsels helpt deze massage bovendien vetophoping aan de buikwand af te breken. De borstmassage ontspant de spieren die een rol spelen bij de ademhaling, vooral wanneer te hard hebben moeten worden, het vermindert de spanning en stijfheid van de ribbenkast.  Striae: Dit ontstaat als de huid de snelle groei van een onderliggend lichaamsdeel niet goed kan bijbenen, dit komt o.a. voor bij de huid van de buik bij de laatste maanden van de zwangerschap, maar kan ook ontstaan bij plotselinge groei in de pubertijd, bij de billen, bovenbenen, buik, borst of andere lichaamsdelen. Na drie maanden zwangerschap mag de buik van een zwangere vrouw met massage worden aangeraakt. Een herhaalde zachte massage stimuleert de aanmaak van collageen en elastine, de bouwstoffen van bindweefsel. Als Striae eenmaal zichtbaar zijn gaan ze niet meer weg, Je kunt ze wel voorkomen door zo vroeg mogelijk in dit proces een stevige massage toe te passen met speciale etherische olie.      

13 Zwangerschapsmassage:

Preventieve massage:

Veel personen welke regelmatig klachten hebben komen via de huisarts van hun klachten af. Vaak gebeurt dit door middel van medicijnen, fysiotherapie of dergelijke. Na een vooraf vastgesteld aantal behandelsessies zijn de meeste klachten opgelost, maar na enige tijd blijkt vaak dat de klachten weer terug komen. Bij preventie massage is het de bedoeling, om door middel van regelmatig preventieve massages te ondergaan, voorkomen wordt dat de klachten terugkeren. Verder wordt bij deze massage niet allen “ de pijnplek” gemasseerd, maar ook een groot deel van het omliggend weefsel.

Deze massage is uitermate geschikt:

  • Voor het voorkomen van migraine klachten, de deelmassage rug-nek/schouders is erg effectief hiervoor;
  • Huidproblemen zoals cellulitis, onzuivere huid;
  • Ter voorkoming van rugklachten en SI gewrichtpijn;
  • Ter voorkoming van RSI klachten;
  • Zwangere vrouwen (rugklachten, zware buik, schouderklachten etc);
  • Ter versteviging bij bekkenklachten ( Door de benen zakken / bekkeninstabiliteit);
  • Bij “zware” of vermoeide benen, dit kan ook na sport zijn.

Ook is deze massage zeer goed geschikt voor personen die een algemene massage wensen voor het los houden van hun spieren of weefsel.
Kortom: alle massages kunnen hiervoor worden gebruikt, je kunt natuurlijk ook zelf een deelmassage samenstellen.

Voorbereiding op de massage 

  • Om optimaal van de massage te genieten, let dan op de volgende zaken:
  • Zorg dat je niet met een volle maag aankomt;
  • Probeer er voor te zorgen dat je vlak voor de massage wat rust neemt, dus kom niet te gehaast aan;
  • Zorg ervoor dat je schoon bent, m.a.w. neem vooraf een douche of bad, er is geen douche gelegenheid aanwezig;
  • Zorg ervoor dat je mobiele telefoon uit staat;
  • Neem een handdoek mee, waar je met je hoofd op komt te liggen;
  • Zorg ervoor dat je ook na de massage geen drukke dingen gaat doen;
  • Zorg ervoor dat je na de massage voldoende (een aantal glazen) water drinkt om de afvoer van afvalstoffen te bevorderen;
  • Je kunt je discreet omkleden en je wordt discreet afgedekt met handoeken;
  • Bij voorkeur de bh uit doen, vind je dit vervelend dan kun je deze aanhouden en de bandjes losmaken rond de schouders;
  • Normaal gesproken houdt je je slip aan bij de massage, als je deze toch uit wilt doen dan is dat geen probleem maar niet vanzelfsprekend: niet iedereen vind dat prettig;
  • Bij deelmassages kun je de delen die ik niet massseer aangekleed houden;
  • Het is niet aan te bevelen met je blote voeten in leren sandalen te komen voor een voetmassage, hier krijg je n.l. zweetvoeten van hetgeen voor mij niet prettig is te masseren.

Na de massage kunt je rustig even bijkomen, jezelf aankleden en kunnen wij even een glas water drinken. Ik ga niet weg uit de ruimte, maar laat je wel discreet omkleden.

Opleidingen/cursussen:

Ik heb de volgende cursussen gevolgd:

  • basis cursus ontspanningsmassage 2004
  • cursus hot stonemassage 2006